poniedziałek, 31 maja 2010

Gdynia - 2 eliminacja ME i MŚ

Puchar YKP Gdynia to druga z trzech eliminacji do Mistrzostw Świata i Europy. Do Gdyni zawitało 106 zawodników.

Byłam w Gdyni pierwszy raz na regatach i zgodnie z moimi tegorocznymi celami nie traktuję je jako trening, tym bardziej, że jesteśmy tutaj bez trenera.

Bardzo podoba mi się Gdyńska marina żeglarska. Sporo jachtów, które można podziwiać. Jest także dużo miejsca dla Optimiściarzy.


Pierwszy dzień rozpoczął się wiatrem 3-4 m/s i niewielkiej fali. W tych warunkach odbyły się trzy wyścigi. W czwartym wyścigu wiatr zwiększył prędkość do około 6 m/s i znacznie wzrosła fala. Trasa ustawiona była jakieś 3 km od brzegu.

Słońce przywitało nas drugiego dnia regat ale wiatr zamiast zapowiadanego wzrostu był słabszy niż pierwszego. Krótka fala dobijała mnie - nie potrafiłam sobie dać z nią rady. Skutkiem tego był fakt, iż nie zakwalifikowałem się do złotej grupy, a regaty zakończyłam na 16 pozycji w  grupie srebrnej.

Po zakończeniu regat mieliśmy okazję zwiedzać statki badawcze oraz uczestniczyć w końcówce Pikniku Naukowego. Poznaliśmy wiele różnych naukowych eksponatów i doświadczeń w tym jak rozchodzi się fala przy brzegu.

W drodze powrotnej jadąc przez Płock mogłam podziwiać pięknie oświetloną instalację chemiczną, której budową kierował mój dziadek, Janusz. Robi wrażenie!










Brak komentarzy: